Occhio verlichting

New Horizons

Tijdens de Milan Design Week 2023 viert Occhio de toekomst van licht met 'new horizons - an immersive experience', in het glazen paviljoen van de legendarische Villa Necchi Campiglio, midden in het hart van de stad. Met deze unieke multisensorische show maakt de Europese leider een duidelijk statement op het internationale podium van de designmetropool en zet Occhio de volgende stap op het pad van gestage internationalisering.

new horizons – een meeslepende ervaring
De historische Villa Necchi Campiglio met haar uitgestrekte tuinen ligt in het centrum van Milaan, op slechts enkele minuten lopen van de “lichtstraat” - de Corso Monforte - en is een oase van rust in de drukte van de stad en de perfecte omgeving voor het extravagante kunstwerk van Occhio. Occhio heeft de magie van deze plek benut om de volledige aandacht van de bezoekers te richten op de unieke, multisensorische show en abstracte productpresentatie. De installatie is een transcendentale ruimte en wordt een onvergetelijke ervaring voor alle zintuigen. Gemaakt als een totaal kunstwerk, is 'new horizons' een gloednieuwe, holistische beleving van de lichtcultuur van Occhio. 

Licht is voor mij pure emotie. Met 'new horizons' hebben we een ervaring gecreëerd die precies aan deze gevoelens is gewijd. Een presentatie waarin mensen de diepe emoties kunnen ervaren die licht oproept“, zegt Axel Meise, oprichter en ontwerper van Occhio.

‘new horizons’ toont het onmiskenbare talent van het bedrijf voor innovatie en symboliseert het nieuwe, het onbekende. Occhio ziet de ambitie om te innoveren, streven naar het nieuwe, nooit als een afgerond doel, maar als een stimulans, een missie en een onderdeel van het DNA van het bedrijf.

“Villa Necchi Campiglio inspireerde me om 'new horizons‘ te creëren. Deze plek belichaamt wat mensen technisch en esthetisch kunnen creëren als ze de visie van een ideale leefruimte volgen. Het is een uitdrukking van de hoogste verfijning. Dat we ons idee van een nieuwe lichtcultuur op dit podium kunnen presenteren, is een unieke kans om ons concept volledig tastbaar te maken“, zegt Axel Meise.

a new culture of light
Dit alles uit zich in de bedrijfsfilosofie ‘a new culture of light'. ‘a new culture of light' is de overkoepelende visie. Een uitdrukking van culturele, esthetische en technische vooruitgang - te beleven door het samenspel van uitstekend design, unieke lichtkwaliteit en 'joy of use' op het hoogste niveau. Een verrijking van de levenskwaliteit. Met licht wordt de mens ontwerper van zijn eigen leefruimte - van zijn welzijn. Want licht betekent levenskwaliteit.

Op weg om internationaal marktleider te worden
In de afgelopen jaren heeft de Milan Design Week wereldwijd meer betekenis gekregen dan ooit tevoren - voor Occhio is het daarom vanzelfsprekend dit evenement te gebruiken om zijn visie op een nieuwe lichtcultuur dichter bij het wereldpubliek te brengen. Het bedrijf presenteert zich als toonaangevende Europese innovator met een meeslepende presentatie in Villa Necchi Campiglio, waardoor het merk een wereldwijd bereik krijgt, zijn positie op de Europese markt verstevigt en zijn intrede op andere markten zoals China versnelt – new horizons!

De Occhio store in Milaan werd in 2021 geopend. Dit was de eerste flagshipstore buiten Duitsland en is het knooppunt van verlichtingsexpertise voor Zuid-Europa.

Een verdere mijlpaal op de weg naar de globalisering van het bedrijf was de opening van de Occhio flagshipstore in Shanghai begin 2022. Naast een belangrijke strategische stap, toonde dit vooral het dynamische groeitraject van het bedrijf en droeg het in belangrijke mate bij aan de positionering van Occhio als 'luxury love brand'. “Met een sterke aanwezigheid in een van de belangrijkste wereldmetropolen maken we een duidelijk statement als internationale speler. Voor ons is de locatie een cruciaal uitgangspunt voor toegang tot de Aziatische markt”, zegt Axel Meise, oprichter en ontwerper van Occhio.
 

Occhio – de onderneming
A new culture of light - dat is wat de mensen achter het merk Occhio elke dag met enthousiasme beweegt. Met haar holistische filosofie, meermaals met internationaal bekroond design, de hoogste lichtkwaliteit en unieke 'joy of use' heeft Occhio een nieuwe standaard gecreëerd die de mens en zijn lichtkwaliteit volledig op de voorgrond plaatst.

Het succesverhaal begon in 1999 met een revolutionair idee van ontwerper en founder Axel Meise: mensen in staat stellen de lichtontwerpers van hun eigen leefruimte te worden. Een streng verlichtingssysteem op het gebied van design en lichtkwaliteit dat voor elke situatie, elke stemming en elke ruimte de optimale totaaloplossing kan bieden.

Het voortdurend groeiende, tot in het kleinste detail doordachte productportfolio van Occhio maakt het mogelijk hele gebouwen te richten met licht van de hoogste product- en ontwerpkwaliteit - zowel in de particuliere als in de commerciële sector.

Als Europese leider is Occhio een van de meest innovatieve en snelst groeiende bedrijven en heeft zich ontwikkeld van een Duits designicoon tot een internationaal merk in het luxesegment. Occhio is gevestigd in het hart van München en heeft vandaag de dag meer dan 250 mensen in dienst. De distributie vindt plaats via meer dan 500 gespecialiseerde verlichting- en inrichtingspartners en via de eigen flagshipstores in München, Keulen, Hamburg, Berlijn, Milaan en Shanghai.

Een goed advies is goud waard

Alles voor een tevreden klant! Een erkend 5-sterrenspecialist wil u niet slechts een product of dienst verkopen, maar juist een fijne aankoopbeleving garanderen. Hierdoor weet u zeker dat u bij een winkel aanklopt waar de mensen tot het uiterste gaan om u 100% tevreden te stellen.

Vind uw 5-Sterrenspecialist

Gratis meer informatie over Verlichting?

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*

Een goed advies is goud waard

Wanneer u zeker wilt zijn van een goed advies, informeer dan bij een 5-sterrenspecialist.

Vind uw 5-Sterrenspecialist