Zo zorg je voor een goede werk-privébalans

tijdens het thuiswerken

Als we het afgelopen anderhalf jaar iets hebben geleerd, is het wel dat thuiswerken ontzettend goed werkt. Een betere productiviteit, meer focus en natuurlijk minder reistijd (en betere koffie…). En dus is thuiswerken, ook ná de coronacrisis, een blijvertje. Toch kleven er ook wat nadelen aan. Zo hebben veel mensen moeite met het behouden van een gezonde balans in hun werk- en privéleven – en is mede daardoor de stress hoger dan ooit. Herkenbaar? Met een paar simpele tricks zorg je er al voor dat jij die werk-privébalans prima op orde brengt. Officetopper vertelt je graag hoe!

Een gezonde basis

Nu we zien dat steeds meer bedrijven overschakelen naar het hybride werken, waarbij thuiswerken en werken op kantoor met elkaar afgewisseld worden, is het van belang dat de thuiswerkplek op een juiste en doordachte manier wordt ingericht. Een goed bureau, een ergonomische bureaustoel en wat accessoires, zoals een monitorarm of ergonomische muis, zorgen ervoor dat je in de basis een gezonde werkplek hebt. Toch is dat niet alles: de inrichting van je werkplek gaat namelijk nét dat stapje verder.

Het ontbreken van een duidelijke scheidingslijn

Want één van de grote uitdagingen van het thuiswerken is dus inderdaad die werk-privébalans. De duidelijke scheidingslijn tussen je kantooromgeving en je woonomgeving ontbreekt, wat weer zorgt voor meer werkdruk en stress. Zeker als je óók ’s avonds nog wordt geconfronteerd met die stapel onafgewerkte werkzaamheden, rondslingerende to-do-notes of ongelezen e-mails op je werklaptop, is het aantrekkelijker en makkelijker dan ooit om nog ‘even’ in de avond door te gaan. Terwijl je die rust juist zo hard nodig hebt.

Zorgen voor een rustige werkplek

En dus is het zaak om die thuiswerkplek zo in te richten dat je die rust in een handomdraai kunt creëren. Het opbergen van alle werkzaamheden, kantooraccessoires en je laptop is al een eerste stap naar een meer ontspannen gevoel in je vrije tijd. Het draagt er immers allemaal aan bij dat jij niet continu wordt afgeleid of herinnerd aan alles wat nog op je ligt te wachten. Dit doe je eenvoudig door het plaatsen van een kantoorkast bij je thuiswerkplek. Met deze kasten sluit jij jouw werkdag goed af – en zorg je er ook nog voor dat alle (vertrouwelijke) spullen veilig achter slot en grendel worden opgeborgen.

Geheel naar wens

Met de kantoorkasten van Officetopper kun je alle kanten op. Natuurlijk kun je kiezen voor de meer standaard kast, gemaakt van staal, maar je vindt ook allerlei houten kantoorkasten in het assortiment. Deze passen perfect in een huiselijke omgeving, en zijn ook nog eens geheel naar wens samen te stellen. Zo zijn deze kasten beschikbaar in allerlei trendy houtkleuren, diverse indelingen en met verschillende afsluitmogelijkheden. Zo match je hem perfect met je bureau – en past hij daarnaast ook nog eens goed in je keuken of woonkamer als je geen aparte werkplek hebt. Is het weer ochtend en ben je klaar voor de nieuwe werkdag? Dan tover je binnen no time alle spullen weer tevoorschijn.

Een goed advies is goud waard

Alles voor een tevreden klant! Een erkend 5-sterrenspecialist wil u niet slechts een product of dienst verkopen, maar juist een fijne aankoopbeleving garanderen. Hierdoor weet u zeker dat u bij een winkel aanklopt waar de mensen tot het uiterste gaan om u 100% tevreden te stellen.

Vind uw 5-Sterrenspecialist

Gratis meer informatie over Overig?

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*

Een goed advies is goud waard

Wanneer u zeker wilt zijn van een goed advies, informeer dan bij een 5-sterrenspecialist.

Vind uw 5-Sterrenspecialist