
Bouwend Nederland
vereniging van bouw- en infrabedrijven
Bouwend Nederland, de vereniging van bouw- en infrabedrijven, is met ongeveer 5000 aangesloten bouwbedrijven de grootste werkgeversorganisatie in de bouw. De totale bouwsector is in Nederland goed voor 6% van het bruto binnenlands product en voor een productie van 56,6 miljard euro (prijsniveau 2006). De sector biedt werk aan ruim 500.000 mensen.
Kerntaken De kerntaken van Bouwend Nederland zijn belangenbehartiging, brancheontwikkeling en individuele dienstverlening aan haar lidbedrijven.
Belangenbehartiging De belangrijkste taak van Bouwend Nederland is het scheppen van ruimte voor bouw- en infrabedrijven om economisch en maatschappelijk verantwoord te kunnen bijdragen aan een optimale ruimtelijke inrichting van Nederland. De ontwikkelingen op economisch en demografisch niveau volgen elkaar snel op, de maatschappij verandert constant. Bouwend Nederland draagt graag bij aan het oplossen van maatschappelijke problemen op het gebied van ruimtelijke ordening, volkshuisvesting en mobiliteit.
Bouwend Nederland behartigt de belangen van haar leden op Europees, nationaal, regionaal en lokaal niveau. De vereniging streeft ernaar in een vroeg stadium betrokken te zijn bij de ontwikkeling van nieuwe wet- en regelgeving om zo invloed uit te kunnen oefenen. Bouwend Nederland is aangesloten bij MKB-Nederland en bij VNO-NCW. Voor meer informatie over belangenbehartiging kunt u kijken bij het onderdeel 'Visie' op de homepage van deze website.
Brancheontwikkeling Naast belangenbehartiging richt Bouwend Nederland zich op brancheontwikkeling; het verder professionaliseren van de bedrijfsvoering van haar leden. Hierdoor kan de sector zich ontwikkelen tot een moderne, innovatieve en betrokken sector die een belangrijke bijdrage levert aan economische, sociale en maatschappelijke vraagstukken. Deze programma's worden door Bouwend Nederland ontwikkeld en aangeboden aan de leden.
Ledenservice Een derde belangrijke taak van de vereniging is het bieden van dienstverlening, individueel en collectief. De dienstverlening speelt zich op alle niveaus binnen de vereniging af: landelijk, regionaal, lokaal en via specialistische vakgroepen. Op het gebied van individuele dienstverlening kunt u denken aan Bouwend Nederland Advies (de telefonische helpdesk), de spreekuren sociale zaken, financiƫle ledenvoordelen en kwaliteitslabels. Ook via bijeenkomsten kunt u veel nuttige informatie ontvangen. Verder ontvangt u uw persoonlijke inlogcode voor informatie op het deel van de website van Bouwend Nederland, dat alleen voor leden bestemd is.
|
Een goed advies is goud waard
Alles voor een tevreden klant! Een erkend 5-sterrenspecialist wil u niet slechts een product of dienst verkopen, maar juist een fijne aankoopbeleving garanderen. Hierdoor weet u zeker dat u bij een winkel aanklopt waar de mensen tot het uiterste gaan om u 100% tevreden te stellen.