Makelaarsorganisatie Woningadviseurs
zet hond in voor aandacht woningaanbod
Makelaarsorganisatie Woningadviseurs zet een hond in om huizen bij de klant onder de aandacht te brengen. De hond, genaamd Spikey, is een West Highland White Terriër. Deze assistent makelaar in opleiding verkoopt huizen en na ruim drie jaar op de binnendienst gewerkt te hebben gaat hij voor promotie. Wekelijks bezichtigt hij een huis uit het woningaanbod van Woningadviseurs en zijn avonturen deelt hij via Facebook en Twitter. De hond laat zich fotograferen in verschillende ruimtes van een huis, waarbij de foto’s duidelijk afwijken van de foto's uit de woningpresentatie op Funda. Het groeiende aantal fans via social media maakt kans op prijzen door te raden waar de hond is.
Volgers snel geïrriteerd
Het doel van deze marketingcampagne van Woningadviseurs is om hun landelijke woningaanbod en de dagelijkse makelaarspraktijk op een andere, ludieke manier onder de aandacht brengen van een groter publiek. Hierbij gebruik makend van de kracht van sociale media. “Het blijkt moeilijk om het woningaanbod van een makelaar structureel op sociale media te laten delen. Volgers raken al snel geïrriteerd of verveeld”, aldus Jannetta Dorsman van Woningadviseurs. Mensen die hun huis verkopen verwachten in deze tijd van hun makelaar dat deze alle mogelijkheden benut om hun huis onder de aandacht van zoveel mogelijk mensen te brengen, naast Funda. Sociale media lijken dan een logische (maar moeilijk te realiseren) stap.
Social media campagne
Voor hond Spikey is een eigen Facebookpagina en Twitteraccount aangemaakt. Hier worden foto’s gedeeld en wekelijks een prijsvraag met eigen hashtag: #SpikeyOnTour. Prijswinnaars ontvangen een originele verjaardagskalender als prijs met de grappigste foto's van Spikey en bijbehorende onderschriften, opgestuurd in een opvallende, rode envelop met een persoonlijk gesigneerd kaartje van Spikey.
Resultaten
“De resultaten waren al snel beter dan vooraf verwacht”, vertelt Jannetta. De aanbodpagina's werden in augustus 157% vaker bekeken dan in mei/juni en in september zelfs ruim 200% vaker. Op Facebook had Spikey na 2 maanden al meer dan 500 fans en met name de interactie (aantal 'likes', reacties en gedeeld) is hoog. Het bereik in een week bedroeg zelfs bijna 23.000. Daarnaast levert de campagne bijzondere gesprekken, reacties, leads en al 3 verkochte #SpikeyOnTour huizen op. Woningadviseurs is met o.a. deze campagne voorgedragen voor de titel Woningmakelaar van het jaar 2013 in de categorie Marketingaward.
Via de volgende kanalen kun je nader kennis maken met Spike:
https://www.facebook.com/SpikeyWA
https://twitter.com/SpikeyWA
http://woningadviseurs.nl/MenuID/3667/Medewerkers/Spikey.html
Kijk voor meer informatie op https://http://woningadviseurs.nl/MenuID/3667/Medewerkers/Spikey.html.
Een goed advies is goud waard
Alles voor een tevreden klant! Een erkend 5-sterrenspecialist wil u niet slechts een product of dienst verkopen, maar juist een fijne aankoopbeleving garanderen. Hierdoor weet u zeker dat u bij een winkel aanklopt waar de mensen tot het uiterste gaan om u 100% tevreden te stellen.