Team 7 keukens

trendsetter maakt statement

Naar aanleiding van Eurocucina, dé grote beurs voor keukenfabrikanten binnen het Salone del Mobile in Milaan, stelde TEAM 7 vanuit zijn prominente positie de perfecte verbinding van natuur, design en techniek tentoon. De voorstelling kon overal ter wereld op grote bijval rekenen en heeft op internationaal niveau de positie van het merk als benchmark kracht bijgezet.



De zaakvoerder van TEAM 7, Dr. Georg Emprechtinger, is dan ook meer dan tevreden: "Salone del Mobile in Milaan is dé grote paradeshow van de branche voor een prominent publiek. Architecten, binnenhuisinrichters en designliefhebbers van overal ter wereld bezoeken deze trendsettersbeurs voor interieurdesign en onze presentatie trok de bezoekers aan als een magneet." Trendbewust demonstreerde het bedrijf staaltjes uit zijn hoogwaardig keukenprogramma uit natuurhout, gecombineerd met natuursteen, metaal en gekleurd glas alsook innovaties en bestsellers uit het meubelassortiment om open woonomgevingen te creëren in een moderne sfeer.

Design, natuur en techniek
De Oostenrijkse fabrikant van designmeubelen uit natuurhout wou vooral, als een van de hoofdspelers en trendsetters op de markt, een nieuw statement maken: het perfecte samenspel tussen natuur, traditioneel handwerk, modern design en innovatieve ingenieurskunst. "Engineered Nature", aldus Emprechtinger, "schept een band tussen emotionaliteit en precisie en is voor ons een nieuwe mijlpaal in de ontwikkeling van ons bedrijf." Wat in 1959 begon als een meubelmakerij, werd in 1980 volledig omgevormd tot een productiesite voor meubels uit massief natuurhout. Om het fabricageproces tot in de puntjes zelf in de hand te hebben, werd er een eigen fabriek voor stijve, drielagige meubelpanelen gebouwd: alles komt van één fabrikant om een hoge kwaliteit en flexibiliteit te verzekeren. Met de overstap van het toenmalige nichesegment voor natuurlijk wonen naar de internationale designwereld was er voor TEAM 7 een nieuwe pioniersrol weggelegd. De nieuwe missie 'Design meets nature' bleek een echt succesnummer te zijn en leverde het bedrijf de afgelopen jaren wel 38 designbekroningen op. Met vereende krachten zorgden de strenge designvereisten en de compromisloze natuurlijkheid ervoor dat het merk internationale bekendheid verwierf. "Daarvan hebben wij geprofiteerd om ons keukenportfolio offensief uit te breiden en er een eigen assortiment rond te creëren, in samenwerking met een van onze speciaal daarvoor samengestelde verkoopteams", aldus Emprechtinger. Productiediepte, een uitgebreid assortiment, technische verfijndheid en de unieke virtuoze omgang met natuurhout zijn tot op de dag van vandaag belangrijke onderscheidende kenmerken die nu, in de nieuwe symbiose van design, natuur en precisietechniek, worden benut als voordeel ten opzichte van de concurrentie.

Markten met potentieel
Voor TEAM 7 ligt de sleutel tot internationale doorbraak in het design. De poort naar nieuwe markten met potentieel is de meubelbeurs in Milaan. "China was heel sterk vertegenwoordigd", zegt Emprechtinger, "Europese merkkwaliteit geldt daar als een echt statussymbool en de milieuvervuiling heeft bij een deel van de Chinese bevolking het ecologische bewustzijn en een verlangen naar natuurlijkheid aangewakkerd. Eind juni zullen wij daarom in Peking een TEAM 7 showroom openen, net zoals we dat in maart in Moskou hebben gedaan. Ook de Russische markt heeft voor ons veel potentieel, waarbij uiteraard de huidige crisis voor onzekerheid zorgt." Naast de Europese kernmarkten, zijnde Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland, lopen de zaken voor TEAM 7 ook in België en in het designland Italië momenteel goed: "In Italië is er een zekere mentaliteitsswitch gaande: het weelderige design moet plaats ruimen voor een meer formele, heldere stijl met natuurlijke materialen, een stijl die je ook in onze meubels terugvindt", zegt Emprechtinger. Een goede neus voor het vroegtijdig erkennen van potentiële markten en deze dan ook weten te veroveren, dat is wat aan de basis ligt van het blijvende succes en de solide groei: TEAM 7 kon het afgelopen jaar bij een exportquota van 84 % opnieuw een stijgende omzet optekenen voor een totaal van ongeveer 80 miljoen euro. Het tweecijferige groeipercentage van het keukenassortiment heeft daar een belangrijk steentje toe bijgedragen.

We nodigen u graag uit om een kijkje te nemen op onze stand tijdens Milan. Bekijk hier de video:

 

Een goed advies is goud waard

Alles voor een tevreden klant! Een erkend 5-sterrenspecialist wil u niet slechts een product of dienst verkopen, maar juist een fijne aankoopbeleving garanderen. Hierdoor weet u zeker dat u bij een winkel aanklopt waar de mensen tot het uiterste gaan om u 100% tevreden te stellen.

Vind uw 5-Sterrenspecialist

Gratis meer informatie over Design keukens?

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*

Een goed advies is goud waard

Wanneer u zeker wilt zijn van een goed advies, informeer dan bij een 5-sterrenspecialist.

Vind uw 5-Sterrenspecialist