Poggenpohl
Uitbreiding
De Duitse keukenproducent Poggenpohl Möbelwerke GmbH zal in de komende vier jaar nog 40 tot 60 nieuwe, eigen verkoopstudio’s openen. Met name in de grote steden in de VS en Europa wil de firma nieuwe, door het bedrijf zelf gerunde studio’s inrichten. “Poggenpohl is door het duidelijke concept uitstekend voorbereid op een continue groei”, zo vertelde Fredrik Cappelen, president en CEO van de Zweedse Nobia-groep, in Stockholm. Eerder had hij al de verdere uitbreiding van het Duitse dochterbedrijf aangekondigd. Naast de ongeveer 420 keukenstudio’s die door handelspartners worden geleid, waarvan er ca. 140 exclusief het merk Poggenpohl verkopen, heeft de Duitse producent van luxe keukens wereldwijd reeds 27 eigen verkoopstudio’s. Onlangs werden winkels in de binnensteden van San Francisco, Birmingham en Frankfurt geopend of overgenomen. In Duitsland heeft Poggenpohl nog zes andere eigen zaken in Hamburg, Hannover (2), Münster, Düsseldorf en Stuttgart. Vuurtorens in de markt “Binnen vier jaar hebben wij het aantal eigen studio’s meer dan verdubbeld”, aldus Elmar Duffner, bedrijfsleider van Poggenpohl. Hij licht zijn bedrijfsstrategie nader toe: “Onze showrooms liggen allemaal in de metropolen van belangrijke internationale markten. Zij hebben een soort vuurtorenfunctie waarmee zij het merk sterker maken en een positieve invloed uitoefenen op het distributienet. Op die manier geven zij de handelspartners in de betreffende regio ondersteuning bij hun eigen inzet. Wij bewandelen samen met onze handelspartners heel bewust een coöperatief pad. En dat werkt zo goed, dat wij dit concept nu verder gaan uitbreiden.” Duurzaam en dominant Als enige Duitse meubelmerk ontving Poggenpohl in november in Düsseldorf opnieuw de onderscheiding ‘Superbrand Germany 2007/2008’. Bij de prijsverlening koos een onafhankelijke jury uit circa 1200 Duitse merken de 77 beste. Bij de beoordelingscriteria kwamen factoren als merkdominantie, klantenbinding, goodwill, duurzaamheid en totale merkacceptatie aan de orde. imm Cologne met nieuw concept
assortiment van de Duitse keukenmeubelindustrie. Uiteindelijk is die nog steeds toonaangevend in de wereld.” Poggenpohl zal hierbij voor het eerst op een internationale meubelbeurs aan het publiek het samen met Porsche Design ontwikkelde keukenconcept P´7340 presenteren. In april 2008 heeft Poggenpohl dan al weer het volgende grote optreden op de meubelbeurs in Milaan. Villa Agostinelli Oude schoonheden en nieuwe esthetiek onder een dak: in villa Agostinelli in het kleine Noord-Italiaanse plaatsje Marsan (tussen Bassano del Grappe en Marostica gelegen) plaatste de antiekhandelaar Domenico Lisciotto fraaie meubels uit de 16e tot vroege 20e eeuw in de puristische omgeving van moderne Poggenpohl-keukens. Het is de eerste verkooptentoonstelling van deze soort, waarin vergulde spiegels en Venetiaanse appliques niet alleen met drie- tot vierhonderd jaar oude credenstafels, lampen en beschermkappen worden gecombineerd, maar bijna waaghalzerig met het modernste keukendesign van de 21e eeuw worden gemengd. Het merk Poggenpohl is in Italië in 35 showrooms te vinden en geniet groot aanzien bij de consumenten, hoewel er in Italië maar liefst 2000 keukenproducenten en ook nog meubelmakerijen zijn die om deze gunst concurreren. |
Kijk voor meer informatie op https://www.poggenpohl.nl.
Een goed advies is goud waard
Alles voor een tevreden klant! Een erkend 5-sterrenspecialist wil u niet slechts een product of dienst verkopen, maar juist een fijne aankoopbeleving garanderen. Hierdoor weet u zeker dat u bij een winkel aanklopt waar de mensen tot het uiterste gaan om u 100% tevreden te stellen.