èggo
Belgisch keukenconcept slaat aan in Nederland
èggo, in België marktleider in keukens, streeft de komende jaren naar 30 showrooms in Nederland. Sinds 2018 heeft èggo een showroom in Breda. De reacties op de formule zijn zo positief dat èggo besloten heeft zijn marktaandeel in Nederland verder uit te bouwen. èggo biedt een transparante prijs zonder kortingen of acties. Combinatiekortingen van leveranciers worden doorgegeven aan de consument. Om de keuze voor de juiste keuken te vergemakkelijken werkt èggo in de showroom met een 3D ontwerp-programma en een touch-table met miniatuur keukenelementen. èggo komt ook aan huis met een speciaal ontworpen truck waarin dezelfde 3D animatie aanwezig is, evenals alle stalen voor materiaal- en kleurkeuze.
Voor de consument die een budget tussen € 3.500,- en € 20.000,- te besteden heeft biedt èggo een zeer ruim assortiment keukens die op maat vervaardigd worden door Nobilia in Duitsland. Dit staat garant voor de kwaliteit en duurzaamheid van het meubilair. Voor de (inbouw) apparatuur kan uit alle beschikbare merken gekozen worden. Voor de samenstelling van de keuken heeft èggo een heel eigen aanpak. Goossen Foppen, Country Manager èggo Stores Nederland legt uit: “Vrijwel altijd vormt de apparatuur het sluitstuk van de offerte, eerst het meubilair en afhankelijk van het budget wordt daarna de apparatuur ingevuld. Wij draaien dat om; want de functie van de keuken en de plaats van de apparatuur bepaalt of je een droomkeuken of ‘gewoon een keuken’ hebt. Na keuze voor de apparatuur bouwen we daar de keuken in de gewenste stijl omheen.”
Scherpe en transparante prijs
Tijdens de offertefase ziet de koper op het 3D scherm per element de brutoprijs voor zijn of haar keuken ontstaan. Ook de montagekosten zijn apart zichtbaar en bouwen per element op. Alle onderdelen van de keuken, apparatuur en meubilair, zijn punten waard. Deze punten vertegenwoordigen een waarde die bestaat uit marges en combinatieprijzen van de diverse leveranciers. Dit totaalbedrag wordt direct van het bruto totaalbedrag afgetrokken. “Dat scheelt de consument soms wel duizenden euro’s”, legt Foppen uit, “en daarmee heeft men dus direct een scherpe transparante eindprijs. Dat is dan ook de reden dat we niet met kortingen en actieprijzen werken. De prijs is direct de nettoprijs waarin alle kostenbesparingen zijn verwerkt.” Ook de montagekosten worden apart vermeld en zijn direct gekoppeld aan de gemaakte keuzes. Besluit de koper om zelf te (laten) plaatsen, dan kan dat ook. “Maar”, vervolgt Foppen, “wij werken met een aantal zeer ervaren professionele partijen samen die onze keukens professioneel inbouwen. Ik adviseer altijd daar gebruik van te maken. Bovendien gaan we na akkoord op de offerte de keukenruimte ter plaatste helemaal inmeten, daarna wordt de bestelling pas doorgezet naar de fabriek. Zo is een èggo keuken altijd exact op maat.”
èggo@home: advies aan huis
In de showroom kan de koper op zijn gemak en begeleid door een ervaren adviseur de ideale keuken samenstellen. Hiervoor wordt gebruik gemaakt van miniatuur keukenelementen en een touch-table. Zo worden hoogtes en doorloopruimtes direct zichtbaar. Is het ontwerp klaar dan wordt dit omgezet in een 3D tekening en een gedetailleerde offerte. Omdat veel mensen die zich op een nieuwe keuken oriënteren, dat graag thuis willen doen is de èggo@home service ontwikkeld. Een speciale truck komt aan huis waarin men op een groot scherm in 3D het ontwerp kan maken. De aanwezige stalen van materialen en kleuren maken het mogelijk om op de locatie van de nieuwe keuken te kijken of de vloer bij de kastjes past en/of de kleur bij de inrichting. Volgens Goossen Foppen is het streven naar 20 tot 30 showrooms in Nederland ambitieus maar niet onmogelijk: “Als marktleider hebben we in België gezien dat er vraag is naar onze aanpak en onze eerste showroom in Breda geeft aan dat Nederland daar ook open voor staat”.
Over èggo
Opgericht in 2007 telt èggo vandaag 59 verkooppunten waarvan 1 in Nederland, 2 in het Groothertogdom Luxemburg, 7 in Spanje en de overige 49 in België . De slogan “de keuken van mijn leven” weerspiegelt de waarden van een èggo keuken: persoonlijkheid en levensstijl. Elk jaar ontwerpt en plaatst het merk meer dan 17.400 op maat gemaakte keukens en 2.500 opbergsystemen. èggo beschikt over eigen logistieke diensten en een Customer Care afdeling. Met 665 medewerkers, waaronder monteurs en bezorgers, streeft èggo in 2019 naar een jaaromzet van 135 miljoen Euro.
________________________________________
Een goed advies is goud waard
Alles voor een tevreden klant! Een erkend 5-sterrenspecialist wil u niet slechts een product of dienst verkopen, maar juist een fijne aankoopbeleving garanderen. Hierdoor weet u zeker dat u bij een winkel aanklopt waar de mensen tot het uiterste gaan om u 100% tevreden te stellen.