Hoe ga je om met informatieaanvragen

Steeds meer ondernemers en consumenten maken gebruik van sociale media zoals Facebook, Linked in en Twitter om contacten te onderhouden. Niet alle contacten zijn interessant, maar het kan nooit kwaad om wat extra contacten te hebben. Zo is het ook met potentiële klanten.

Het mooiste is natuurlijk als er iemand binnen stapt, aangeeft dat hij via WonenWonen.nl komt en de complete winkel leeg koopt. Helaas zal dit niet vaak gebeuren. Iedereen weet dat de basis van marketing er op gebaseerd is om zo veel mogelijk mensen in je eigen afzetgebied te laten weten wat je doet. Hoe beter u bekend bent, hoe groter de kans dat ze ooit klant bij u worden!


Hoe vragen consumenten informatie aan?
Op WonenWonen.nl kunnen consumenten op verschillende manieren een formulier invullen om informatie aan te vragen.

Op uw eigen bedrijfsprofiel staat een formulier en hier kunnen consumenten rechtstreeks een vraag aan u stellen.

Plaatst u een advertentie op WoonKoopje.nl dan staat in deze advertentie ook een formulier waar een vraag gesteld kan worden.

Naast ieder artikel staat een formulier waarbij de consument ook kan aangeven meer informatie te willen.

Op onze site houden we vaak winacties waarbij een consument een prijs kan winnen en tegelijk kan aangeven interesse te hebben in een bepaald onderwerp en/of product.

Warme lead
Als iemand via het formulier op uw profielpagina of advertentiepagina rechtstreeks een vraag aan u stelt of het formulier naast een artikel invult dan is de kans groot dat het gaat om een potentiële klant gaat, waar u misschien direct iets aan kunt verkopen.

Koude lead
Vraagt iemand informatie aan via een winactie dan is de kans groot dat u niet meteen iets kunt verkopen. Vergis u niet in de potentie van een consument. Ook met deze aanvraag kunt u werken aan een positief contact.

Hoe kun je het beste reageren
Natuurlijk kunt u zelf bepalen hoe u reageert. Echter adviseren wij om het mailtje met de informatieaanvraag door te sturen. Dit betekend dat u zelf het mailadres even opnieuw moet invullen. U kunt dan aangeven aan de aanvrager wie u bent, wat u doet en hoe u de consument kunt helpen. Natuurlijk is het slim om een standaard brief te maken welke u met een paar kleine aanpassingen kunt personaliseren. Hier kunt u een voorbeeldbrief downloaden >>>


Er zijn een aantal grote voordelen om op deze manier te reageren.
U hebt de kans om uw bedrijf voor te stellen aan een consument welke geïnteresseerd is in uw vakgebied.

Het kost u niet veel tijd omdat uw standaard brief al klaar staat.

U laat het aan de consument over of ze wel of niet willen reageren of langskomen.

Geen reactie - Toch resultaat!
Helaas zult u vaker niets meer horen dan dat u een reactie terug krijgt. Dit wil niet zeggen dat u er niets aan hebt!

Besef dan ookl dat u weer iemand heeft verteld wat u doet. Deze consument kent u nu en heeft op een prettige manier gratis informatie van u gekregen. Dit zal nooit in uw nadeel werken.

Hebt u nog vragen? Aarzel dan niet om met uw mediabegeleider contact op te nemen.

Wij helpen u graag.

0162-387777