Congres Domotica en Energiemanagement
31 maart 2011 Evoluon Eindhoven
Begin jaren 90 leek domotica alleen geschikt om ramen, de thermostaat of de zonwering automatisch te bedienen. Een relatief dure oplossing en belangstelling bleef uit. Maar nu, bijna 20 jaar later, heeft ICT zijn intrede gedaan in het management en onderhoud van CVketels, warmteterugwinsystemen, betere en comfortabelere klimaatsystemen en veel meer. Men ziet nu eindelijk de mogelijkheden om energieverbruik te meten en terug te koppelen naar de bewoner.
Nu beseffen we ook pas de noodzaak van het sterk reduceren van energieverbruik door woningen, het gebruik van duurzame energiebronnen en komt zelfs de energieproducerende woning steeds meer in beeld. Slimme netwerken zowel binnen als buiten de woning zijn nodig. Het verspreid over de dag gebruiken van goedkopere duurzame energie, het leveren aan derden, etc. zijn nieuwe topics voor de komende tijd. Dit congres belicht de stand van zaken rond allerlei aspecten van het gebruik van domotica, ICT en slimme netwerken. Er wordt ingegaan op zowel lessen uit praktijkprojecten, de invoering van de slimme meter en slimme netwerken, de integratie van W en E binnen de
woningbouw als het slim ongaan met licht en verlichting. Kortom, een aanrader voor diegenen die zich de komende jaren bezig willen houden met doorontwikkeling en toepassing van domotica en ICT ten behoeve van energiemanagement in de woning.
Programma
Na een plenair ochtendprogramma met keynote sprekers als Harry Crijns (Crijns Consultance), Kornelis Blok (Ecofys), Jaap Ham (Tue), Jan Terlouw (Pego), Andries van der Meulen en Mattijs van der Weg (Liander) starten we in de middag het verdiepingsprogramma met 4 parallelsessies.
Elke sessie bestaat uit 4 verschillende lezingen:
Parallelsessie 1: Smart Grids
Parallelsessie 2: Lessen uit 0-woningen
Parallelsessie 3: Domotica: koppeling E&W
Parallelsessie 4: Slim omgaan met Licht
Een goed advies is goud waard
Alles voor een tevreden klant! Een erkend 5-sterrenspecialist wil u niet slechts een product of dienst verkopen, maar juist een fijne aankoopbeleving garanderen. Hierdoor weet u zeker dat u bij een winkel aanklopt waar de mensen tot het uiterste gaan om u 100% tevreden te stellen.