Duravit badkamers

opent showroom in Manhattan


Badkamerfabrikant Duravit, met hoofdkantoor in Hornberg in het Zwarte Woud (Duitsland), investeert in de USA. Midden in de fashion-scène van New York City, waar alle bekende modedesigners een zaak hebben, opent Duravit hier als eerste badkamerfabrikant een showroom. Baden, wastafels en wellness-producten, zelfbewust gepositioneerd tussen kleding en kostuums, een moedig statement van een badkamerfabrikant, die daarmee een plekje wil veroveren in de wereld van fashion, glamour en lifestyle. “De badkamer beleefd momenteel een sterke transformatie. Er is tegenwoordig veel interesse voor de‘private spa’ bij woon- en inrichtingspecialisten”. Zo verklaart Franz Kook, voorzitter van de raad van bestuur, tijdens de opening op 11 november jongstleden. Zowel bij de producten als bij de communicatie, is moed voor design het kenmerk van Duravit geworden. Het Duitse architectenbureau Schmutz & Partner is verantwoordelijk voor de presentatie in New York, die met een experimentele aanpak, de 590m² omvattende showroom als een ‘blue space’ geconcipieerd heeft. Hierachter verbergt zich het ontwerpconcept van de architecten, geen formeel idee te bouwen, maar ‘een vloeiende, in zichzelf zwevende ruimte met een gewichtloze sfeer”.

 

 

Hiermee zet Duravit een nieuwe mijlpaal in de meer dan 190-jarige ondernemingsgeschiedenis, die al in 1817 in Hornberg in het Zwarte Woud begon. De showroom in NYC moet enerzijds de Amerikaanse markt een impuls geven, maar is echter tegelijkertijd ook een investering in de verdere ontwikkeling van de internationalisering van de onderneming. Franz Kook: “NYC is het epicentrum van de internationale design- en architectuurscène. In zoverre was het voor ons als internationaal opererende firma een logische stap en een lang gekoesterde wens om hier een eigen vestiging te creëren”. Inmiddels wordt 78% van de omzet van Duravit gerealiseerd in het buitenland en produceert men op negen productieplaatsen wereldwijd. Momenteel wordt een nieuwe productieplaats in India gebouwd. Belangrijke deuropeners bij de internationalisering zijn de designproducten, die Duravit met bekende designers, zoals Philippe Starck en Sieger Design, heeft ontwikkeld. Tot de designpartners horen daarnaast ook Michael Graves, Massimo Iosa Ghini, Phoenix Design, James Irvine, Lord Norman Foster en Prof. Franz Huster. Maar Duravit werkt ook met nieuwe namen, zoals bijvoorbeeld de Designgroep EOOS en ontwerper Jochen Schmiddem. Jongste leden van de Duravit-Design-Familie zijn Andreas Struppler en Herbert Schultes. Samen met de designers heeft Duravit sinds het begin van de designstrategie in 1987 een hoog ontwikkelingstempo. In 20 jaar designstrategie zijn meer dan 40 nieuwe projecten ontstaan, die tegenwoordig in meer dan 80 landen van de wereld worden verkocht. Wereldwijd werken nu ongeveer 5.500 medewerkers voor Duravit.

 

 

De showroom is een uitgebreid adres voor bad- en designzaken. Consumenten, architecten, handelaren en installateurs kunnen zich hier gratis laten adviseren.


Kijk voor meer informatie op: http://nyc.duravit.com/

Een goed advies is goud waard

Alles voor een tevreden klant! Een erkend 5-sterrenspecialist wil u niet slechts een product of dienst verkopen, maar juist een fijne aankoopbeleving garanderen. Hierdoor weet u zeker dat u bij een winkel aanklopt waar de mensen tot het uiterste gaan om u 100% tevreden te stellen.

Vind uw 5-Sterrenspecialist

Interessante artikelen

Een goed advies is goud waard

Wanneer u zeker wilt zijn van een goed advies, informeer dan bij een 5-sterrenspecialist.

Vind uw 5-Sterrenspecialist