Een goede werkplek thuis

Zo richt je hem in

In steeds meer bedrijven is thuiswerken de gewoonste zaak van de wereld. Een belangrijke vereiste is in dat geval wel dat je de beschikking hebt over een goede thuiswerkplek. Hoe richt je deze in?

Waarom thuiswerken in opkomst is
Thuiswerken is in de afgelopen decennia steeds populairder geworden en verder ingeburgerd. De reden dat dit pakweg dertig jaar geleden nog een uitzondering was en nu eerder de standaard, is voor een groot deel de uitvinding en opkomst van het internet.

Nu de communicatie binnen bedrijven steeds meer digitaal plaatsvindt, is er niet altijd meer een reden om dichtbij elkaar op kantoor te zitten. Natuurlijk, het is prettig en belangrijk om te weten wie je collega’s zijn, en om hen zo nu en dan eens in de ogen te kunnen kijken. Maar vergaderingen waarbij iedereen fysiek aanwezig moet zijn, zijn tegenwoordig eerder uitzondering dan regel.

Vanuit de overheid wordt thuiswerken gestimuleerd. Als er meer mensen thuis aan het werk zijn, betekent dat dat er minder mensen iedere dag in de auto naar hun werk stappen. Zo wordt voorkomen dat het fileprobleem nog groter wordt. Ook voor bedrijven kan het interessant zijn om thuiswerken te stimuleren. Als nooit iedereen tegelijk op kantoor aanwezig is, hoef je ook niet voor iedereen een vaste werkplek te creëren. Dat zorgt niet alleen voor wat minder vaste patronen op de werkvloer, het kan ook betekenen dat bedrijven kleinere panden kunnen betrekken en op die manier veel kosten kunnen besparen.

Hoe richt je je werkplek in?
Als je thuiswerkt, zijn een paar zaken belangrijk. Ten eerste dien je te beschikken over een goede internetverbinding, zodat je bereikbaar bent. Ook is het belangrijk dat je een eigen, liefst afgesloten ruimte hebt, waar je niet wordt gestoord door huisgenoten of kinderen. Natuurlijk kun je best een half uurtje vrijmaken om met je kinderen te lunchen, maar zij moeten wel goed snappen dat jij aan het werk bent, en dus niet de hele dag gestoord kan worden.

Ook het meubilair is belangrijk. Net als op kantoor is het aan te raden om je bureaustoel en bureau goed af te stellen en te laten voldoen aan de arbo-richtlijnen; deze zijn er tenslotte niet voor niks. Veel hoeft de inrichting van je thuiswerkplek niet te kosten: denk bijvoorbeeld eens aan het aanschaffen van tweedehands kantoormeubilair. Veel bedrijven schaffen nieuw meubilair aan lang voor het oude versleten is, een mooie kans voor jou om dit voor een zacht prijsje te kopen. Want zeg nu zelf, wat merk je ervan dat je aan een gebruikt bureau zit? Check trouwens ook even of je werkgever wellicht de kosten van het aanschaffen van meubilair (deels) vergoedt, dan zit je helemaal voor een prikkie

Een goed advies is goud waard

Alles voor een tevreden klant! Een erkend 5-sterrenspecialist wil u niet slechts een product of dienst verkopen, maar juist een fijne aankoopbeleving garanderen. Hierdoor weet u zeker dat u bij een winkel aanklopt waar de mensen tot het uiterste gaan om u 100% tevreden te stellen.

Vind uw 5-Sterrenspecialist

Gratis meer informatie over Overig?

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*

Een goed advies is goud waard

Wanneer u zeker wilt zijn van een goed advies, informeer dan bij een 5-sterrenspecialist.

Vind uw 5-Sterrenspecialist