Nefit easy slimme thermostaat

onderhoud cv-ketel op afstand

De verwarming die automatisch een paar graden hoger gaat als de koukleum van het gezin thuiskomt. Via smartphone, tablet of pc de verwarming regelen. Of de monteur op afstand toegang geven tot de cv-ketel voor een servicebeurt. Cv-ketelfabrikant Nefit maakt dit mogelijk met de introductie van Nefit Easy, een slimme thermostaat die onafhankelijk werkt van de energieleverancier en ook met andere merken cv-ketels is te combineren. Vanaf september is het product voor consumenten beschikbaar. Door middel van automatische software updates worden de diverse functies daarna stapsgewijs toegevoegd.


De slimme thermostaat van Nefit is zelflerend en ziet aan de aanwezige smartphones wie er thuis is. De verwarming wordt automatisch afgesteld op de voorkeuren van de aanwezige gebruikers. Zo gaat de thermostaat pas hoger wanneer de koukleum van het gezin het huis binnenkomt en gaat de verwarming automatisch omlaag wanneer de laatste bewoner de deur uit gaat. Ook is het met Nefit Easy mogelijk de verwarming via de smartphone, tablet of pc overal ter wereld te bedienen. Komt een gebruiker bijvoorbeeld eerder thuis van het werk, dan is het mogelijk op kantoor alvast de verwarming aan te zetten.

Energiebesparing
Met de slimme thermostaat wordt de verwarming thuis efficiënter gebruikt, waardoor gebruikers kunnen besparen op hun energiekosten. De thermostaat en de app maken bovendien inzichtelijk wanneer er efficiënt wordt verwarmd en hoeveel gas er wordt verbruikt voor verwarming en warm water.

Efficiëntere service
De service aan het cv-toestel wordt met Nefit Easy eveneens een stuk makkelijker gemaakt. Zodra zich problemen met het cv-toestel voordoen, ontvangen bewoners direct een melding. Ook als zij op dat moment niet thuis zijn. De gebruiker kan deze foutmelding met een druk op de knop doorsturen naar de installateur en deze op afstand toegang verlenen tot de cv-ketel. De installateur kan de ketel vervolgens online uitlezen, instellen en indien nodig resetten.

Daarmee zijn sommige storingen op afstand te verhelpen. Is reparatie noodzakelijk, dan kan de installateur dankzij de toegang op afstand vaak al zien welk onderdeel defect is en zorgen dat hij goed voorbereid op pad gaat. Dat betekent minder herhalingsbezoeken en dus minder overlast voor de bewoner. Servicewerkzaamheden worden zo efficiënter.

Een goed advies is goud waard

Alles voor een tevreden klant! Een erkend 5-sterrenspecialist wil u niet slechts een product of dienst verkopen, maar juist een fijne aankoopbeleving garanderen. Hierdoor weet u zeker dat u bij een winkel aanklopt waar de mensen tot het uiterste gaan om u 100% tevreden te stellen.

Vind uw 5-Sterren­specialist
Vind uw 5-Sterren­specialist