Auping Auronde

Lancering in Japan

De Auronde, met meer dan een miljoen verkochte exemplaren nog altijd zeer succesvol, wordt 35 jaar na zijn introductie in Japan gelanceerd tijdens ‘LLove', een tijdelijke hoteltentoonstelling op de ‘DESIGNTIDE TOKYO 2010'.



In 1973 werd Auping's Auronde op de markt gebracht en in datzelfde jaar ging Frans de la Haye (ontwerper van Auronde) voor het eerst naar Japan. Als jongste lid van de Raad van Bestuur van de Stichting Industriële Vormgeving werd hij afgevaardigd naar het ICSID congres (International Council of Societies for Industrial Design) in Kyoto.

De DESIGNTIDE TOKYO 2010, die op veel lokale en internationale media-aandacht kan rekenen, presenteert wat Nederland te bieden heeft op het gebied van kunst en design. Het evenement verwijst ook naar de vierhonderdjarige relatie tussen de twee landen. Jo Nagasaka, architect en medeoprichter van LLove, koos in de hotelkamers voor de hoogglans rode Auronde. De Auronde sluit volgens hem perfect aan op zijn inrichtingsconcept en de Japanse vormtraditie: eenvoudig, speels, en geen detail onbelangrijk, zoals ontwerper Charles Eames betoogde*.

LLove is een initiatief van Suzanne Oxenaar, creatief directeur van het LLoyd Hotel Amsterdam. Het wordt actief ondersteund door de Nederlandse Ambassade in Tokyo en diverse sponsoren.

LLove vindt plaats van 22 oktober tot 22 november 2010. De opening voor de pers is op 22 oktober. Op 27 oktober opent LLove voor de deelnemers en ontwerpers in de aanwezigheid van de vertegenwoordiging van de Nederlandse Ambassade.

Een goed advies is goud waard

Alles voor een tevreden klant! Een erkend 5-sterrenspecialist wil u niet slechts een product of dienst verkopen, maar juist een fijne aankoopbeleving garanderen. Hierdoor weet u zeker dat u bij een winkel aanklopt waar de mensen tot het uiterste gaan om u 100% tevreden te stellen.

Vind uw 5-Sterren­specialist
Vind uw 5-Sterren­specialist