Witte Reus schoonmaak artikelen

schoonmaakergernissen


Ramen lappen en de badkamer schoonmaken worden door Nederlanders beschouwd als de meest vervelende klusjes in het huishouden. Dat komt vooral door strepen op de ramen en haren in het afvoerputje. Toch wordt het schoonmaken wél regelmatig gedaan, omdat het werk nu eenmaal ‘meevalt wanneer je gewoon iedere dag de boel bijhoudt’. Dat blijkt uit een onderzoek naar het schoonmaakgedrag van de Nederlanders in opdracht van Witte Reus, dat naast wasmiddelen nu ook een nieuw assortiment reinigingsmiddelen introduceert.

Het beeld van Nederlanders als poetsgraag volkje wordt door het onderzoek behoorlijk genuanceerd. De ruim 500 deelnemers hechten vrijwel zonder uitzondering aan een schoon en opgeruimd huis. De meeste mensen houden hun huis vooral door het jaar heen goed bij, en dan vooral op maandag en vrijdag. Dat ligt onder meer aan het effect dat met schoonmaken wordt bereikt, want de geur van een pas schoongemaakt huis is bij ruim 60 procent van de Nederlanders erg geliefd. De moderne schoonmaakmiddelen met een krachtige werking en aangename geur sluiten dan ook naadloos hierop aan.

 

Traditionele middelen

Krachtige middelen zijn voor sommige schoonmaakklussen hard nodig, zo blijkt uit het onderzoek. Bijna de helft van de Nederlanders (45%) ergert zich bij het lappen van de ramen namelijk nog het meest aan strepen. Dat zou kunnen komen doordat een ruime meerderheid van de mensen daarvoor nog altijd traditionele middelen zoals azijn of spiritus gebruikt. Een alternatief voor streeploze ramen is het gebruik van speciale glasreinigers. Een vergelijkbare situatie is te vinden bij het schoonmaken van de badkamer. Meer dan de helft (53%) ergert zich aan kalkaanslag, terwijl 48 procent een krachtig ontkalkingsmiddel gebruikt. In de keuken ten slotte ergert 40 procent van de Nederlanders zich aan hardnekkige vetvlekken, en ook hiervoor geldt dat slechts de helft (51%) een specifieke reiniger gebruikt.

 

 

Met ramen lappen en de badkamer schoonmaken zijn de twee schoonmaakklussen genoemd waaraan de meeste mensen een hekel hebben. Respectievelijk 20 en 18 procent van de Nederlanders vindt deze karweitjes ronduit irritant. Stofzuigen completeert met 10 procent de top drie. Voor al deze klussen geldt dat de vrouw des huizes ze meestal uitvoert. Het onderzoek bevestigt namelijk dat de traditionele rolverdeling nog vaak bestaat: de man zet het vuilnis buiten en de vrouw stoft en poetst. Het aandeel van de hulp in de huishouding is ook duidelijk: bij ongeveer 13 procent van de Nederlanders komt die het ‘vervelende’ poetswerk doen.

 

Kwaliteitsverschil

Het merendeel van de Nederlandse consumenten ziet een duidelijk kwaliteitsverschil tussen de verschillende schoonmaakmiddelen en specifieke reinigers. Bovendien hebben de meeste mensen een voorkeur voor specifieke schoonmaakmiddelen per klus.

 

 

Dit gegeven is voor Witte Reus uitgangspunt geweest bij de introductie van een nieuw assortiment reinigingsmiddelen. De vijf nieuwe producten bieden daarbij, net als de wasmiddelen, kwaliteit in een aantrekkelijk formaat tegen een aantrekkelijke prijs. Zo is er voor de ramen een speciale glas- en multireiniger die korte metten maakt met strepen. De kalkaanslag wordt aangepakt door de badkamerreiniger van Witte Reus. De als zeer vervelend ervaren vetvlekken in de keuken zijn niet bestand tegen de nieuwe keukenreiniger. Het nieuwe assortiment wordt gecompleteerd met afwasmiddel en allesreiniger, waardoor Witte Reus nu voor elke schoonmaakklus de juiste oplossing heeft.


Kijk voor meer informatie op: www.wittereus.nl

Een goed advies is goud waard

Alles voor een tevreden klant! Een erkend 5-sterrenspecialist wil u niet slechts een product of dienst verkopen, maar juist een fijne aankoopbeleving garanderen. Hierdoor weet u zeker dat u bij een winkel aanklopt waar de mensen tot het uiterste gaan om u 100% tevreden te stellen.

Vind uw 5-Sterren­specialist
Vind uw 5-Sterren­specialist