Waarom je een kantoor moet inrichten

alsof het je huis is

Als jij zou kunnen kiezen uit een kantoor dat eruitziet als een typisch kantoor en een kantoor dat kenmerken vertoont van een comfortabele en huiselijke inrichting, voor welke van de twee zou jij dan kiezen? Voor een steeds groter deel van de Nederlandse beroepsbevolking is de keuze makkelijk. Zij zouden namelijk kiezen voor het kantoor waar de huiselijke sfeer aanwezig is. Volgens onderzoek voelen we ons meer op gemak in een huiselijke omgeving, net als dat we productiever zijn en beter communiceren.

We vinden het minder erg om langer door te werken
Laten we direct beginnen met het meest opvallende effect wanneer we een kantoor inrichten door als basis een huiselijke sfeer te nemen. Veel grotere startups zijn jaren geleden begonnen met het huiselijk inrichten van de kantoren om het voor werknemers minder onprettig te maken om over te werken. Doordat hoofdzakelijk jonge werknemers waarde hechten aan flexibele werktijden begon een groeiend deel later op de dag te werken.

Dit had als gevolg dat uit het niets tot in de avond werknemers aan het werk waren. Om deze verschillen op te vangen werd gekozen om een deel van de vergaderingen later op de dag te houden, waardoor steeds meer over werd gewerkt. Hoe dit werd opgelost? Door simpelweg het kantoor in te richten alsof de werknemers thuis zijn.

We stappen met een prettiger gevoel het kantoor in
Een ander opmerkelijk verschil is dat we met een aanzienlijk prettiger gevoel naar ons kantoor afreizen. We hebben minder het idee dat we naar een kantoor gaan maar meer naar een plek waar we ons ook thuisvoelen. Presteren blijft belangrijk alleen de wijze waarop krijgt meer aandacht. Hierdoor werken we meer en beter samen en dat heeft een positieve invloed op onze prestaties.

Minder snel overspannen, betere communicatie
Doordat we ons bevinden in een huiselijke sfeer is de drempel om met elkaar te communiceren lager. Dit heeft op zijn beurt een positieve invloed op de gesteldheid van het personeel, waardoor de kans op een burnout lager is.

Mede door de extra communicatie kunnen we ons beter manifesteren rondom lastige kwesties. Grote projecten worden effectiever uitgevoerd, wat natuurlijk ieder bedrijf zal verwelkomen.

Een goed advies is goud waard

Alles voor een tevreden klant! Een erkend 5-sterrenspecialist wil u niet slechts een product of dienst verkopen, maar juist een fijne aankoopbeleving garanderen. Hierdoor weet u zeker dat u bij een winkel aanklopt waar de mensen tot het uiterste gaan om u 100% tevreden te stellen.

Vind uw 5-Sterren­specialist
Vind uw 5-Sterren­specialist