
vakschool voor hout, meubel en interieur
1100 VMBO-LEERLINGEN VERKENNEN TOEKOMSTMOGELIJKHEDEN
Met een vragenlijst in de hand gingen de 750 leerlingen bouwtechniek en ruim 350 creatieve leerlingen handel/economie van diverse vmbo-scholen uit de regio Zuid-Holland en Noord-Holland bij deze ontdektour langs verschillende producten en materialen die kenmerkend zijn voor de hout, meubel- en interieursector. Op deze manier krijgen de derde en vierdejaars leerlingen een goed beeld van de beroepen en de producten. Na verschillende demonstraties gingen de leerlingen ook zelf aan de slag met elektrische handgereedschappen en machines, het maken van een sfeercollage en het beantwoorden van quizvragen op de computer. Ter afsluiting volgde een rondleiding van huidige leerlingen door de praktijklokalen. Het vooruitzicht op het winnen van vele prijzen maakte het geheel extra aanlokkelijk.
Beroepsoriëntatie
Na het vmbo stromen de meeste leerlingen door naar het mbo, waar ze een opleiding in dagonderwijs of deeltijd gaan volgen. Deze ontdektour is in het leven geroepen om vmbo-leerlingen tijdig en op een prikkelende manier over een toekomst in de hout-, meubel- en interieurbranche na te laten denken. Het HMC organiseert dit grote evenement in samenwerking met de Stichting Hout en Meubel (SH&M), SWV meubel- en betimmeringsindustrie, Hout Opleidings Centrum (HOC), WoonWerk en het bedrijfsleven.
HMC mbo vakschool voor hout, meubel en interieur
Het HMC is sinds 1929 de enige mbo vakschool met onderwijslocaties in Amsterdam en Rotterdam, waar alle opleidingen met hout, meubel of interieur te maken hebben. Door middel van professionele docenten en intensieve contacten met het bedrijfsleven worden de leerlingen opgeleid voor een beroep in de praktijk. Naast het regulier onderwijs, verzorgt het HMC ook na-, her-, en bijscholing voor mensen die al in de branches werkzaam zijn en diverse praktijkcursussen en deeltijdopleidingen.
Een goed advies is goud waard
Alles voor een tevreden klant! Een erkend 5-sterrenspecialist wil u niet slechts een product of dienst verkopen, maar juist een fijne aankoopbeleving garanderen. Hierdoor weet u zeker dat u bij een winkel aanklopt waar de mensen tot het uiterste gaan om u 100% tevreden te stellen.