Beloon je klanten

Met een leuk cadeau

Een klant binnenhalen is een ding, een klant tevreden stellen en aan je binden iets heel anders. Terugkerende, trouwe klanten bepalen voor een belangrijk gedeelte de hoogt van de omzet. Het is dus belangrijk om klanten tevreden te houden en aan je te binden. Dit doe je uiteraard door gewoon een goed product of dienst te leveren. Waarom zouden tevreden klanten gaan shoppen? Toch kan het absoluut geen kwaad om je waardering af en toe te laten blijken in de vorm van een klein presentje.

Verschillende manieren
Er zijn verschillende om klanten aan je te binden. Korting is voor veel klanten nog steeds een trigger om tot een aankoop over te gaan. Je zou na een bestelling een kortingscode kunnen geven voor een volgende bestelling. Dit zelfde principe kan je toepassen door mensen te belonen voor het inschrijven voor een nieuwsbrief of het invullen van een onderzoek. Bekende winkels als Zalando of H&M passen dit principe succesvol toe. Een andere goed werkende manier is het belonen van je klanten. Met zogenaamde loyaliteitsprogramma’s wordt er bij iedere aankoop een aantal punten gespaard. Mensen vinden het over het algemeen leuk om te sparen voor cadeaus, waardoor je ze voor lange tijd aan je bindt. Ten slotte kan je ook een leuk cadeau weggeven met je reclameboodschap er op. Zorg er voor dat dit een item is dat dagelijks gebruikt wordt, zodat je boodschap niet gemist kan worden. Denk aan pennen, ringmappen, memoblokjes of kalenders als nuttige en leuke voorwerpen om weg te geven.

Denk vooraf goed na over wat je weggeeft. Het moet passen bij je doelgroep. Als je je goed hebt ingeleefd, voelen je klanten zich pas echt gewaardeerd.

Een goed advies is goud waard

Alles voor een tevreden klant! Een erkend 5-sterrenspecialist wil u niet slechts een product of dienst verkopen, maar juist een fijne aankoopbeleving garanderen. Hierdoor weet u zeker dat u bij een winkel aanklopt waar de mensen tot het uiterste gaan om u 100% tevreden te stellen.

Vind uw 5-Sterren­specialist
Vind uw 5-Sterren­specialist