Silestone keukenbladen

IN MOMA MUSEUM

Silestone®, de wereldleider in kwartsoppervlakken, sponsort de tentoonstelling "Counter Space: Design and the Modern Kitchen" in samenwerking met het museum voor moderne kunst (MoMA) in New York. Deze eenmalige tentoonstelling biedt een fascinerende kijk op architecturaal modernisme van binnenuit, aan de hand van de transformatie die de keuken in de loop van de 20e eeuw heeft ondergaan. De tentoonstelling wordt beheerd door het Departement voor Architectuur en Design en zal lopen tot 14 maart 2011.
"Het is een eer voor ons om voor de eerste keer samen te werken met het MoMA museum en er deze fantastische tentoonstelling te kunnen voorstellen. Het merk Silestone is synoniem met de stijlvolle, moderne keuken en geeft blijk van een diepe waardering voor de belangrijke en voortdurend veranderende rol die deze ruimte binnen de woning speelt. De evolutie door de decennia heen is zeer indrukwekkend. Wij hopen dat "Counter Space" de bezoekers zal inspireren om keukendesign en het belang ervan in een nieuw licht te zien", verklaarde Santiago Alfonso, de directeur Marketing & Communicatie van de Cosentino groep.
De tentoonstelling onderzoekt hoe de ingebouwde keuken rond 1920 het concept van functioneel "modern" design aan het grote publiek introduceerde. Waar de keuken voorheen vaak tot de kelder of aanbouw was verbannen, werd de ruimte in dit tijdperk getransformeerd tot een platform voor modern denken binnen het huishouden, een testcase voor de toepassing van nieuwe materialen en technologieën. Hoewel radicale designinnovaties binnen de woning vaak achter de schermen plaatsvinden, hebben deze "counter spaces" (keukenwerkbladen) in de loop van de jaren uitdrukking gegeven aan - en soms zelfs een uitdaging gevormd voor - onze verhouding met het voedsel dat we eten, met onze opvatting van de rol van de vrouw binnen het huishouden en met onze visie ten opzichte van ons gezinsleven, ons consumentengedrag en onze politieke ideologieën.
Dit voortdurend veranderende imago van de keuken bracht echter ook een evolutie teweeg op het vlak van de verschillende elementen die samen een keuken maken, waaronder het werkblad of aanrecht. Als wereldleider en innovator binnen deze sector

zijn Silestone en moedermaatschappij Cosentino steeds in de voorste gelederen van deze trend(r)evoluties terug te vinden, waarbij zij hun producten en nieuwe ontwikkelingen voortdurend aanpassen en vernieuwen om de wereldwijde designgemeenschap te ondersteunen.
Een belangrijk onderdeel van de tentoonstelling is de installatie van twee keukens: een voorbeeld van de iconische Frankfurt Keuken van 1926, een recente MoMA aanwinst, en een mobiele Italiaanse keuken die voor het laatst in 1972 werd tentoongesteld. De tentoonstelling besteedt van begin tot einde ook veel aandacht aan de bijdrage van vrouwen, niet enkel als voornaamste consumenten en gebruikers van de keuken thuis, maar ook als hervormers, architecten, ontwerpers en kunstenaressen die de keukencultuur en de daarbij horende mythen kritisch hebben aangepakt. De tentoonstelling zal worden aangevuld met bouwplannen en tekeningen, beeldmateriaal uit de archieven, filmmateriaal, een uitgebreid programma keukengerei en keukenapparaten, tijdschriften, posters en een selectie beelden, schilderijen, prints, foto's en video's.
"Wij zijn Silestone enorm dankbaar voor hun bijdrage tot "Counter Space: Design and the Modern Kitchen". Qua onderwerp is deze tentoonstelling nogal ongewoon voor het MoMA, maar misschien is ze net daarom interessanter," vertelde curator Juliet Kinchin van het Departement voor Architectuur en Design. "De keuken speelt een intrinsieke rol in het moderne leven en iedereen kan zich in deze tentoonstelling terugvinden, zowel professionelen uit de designwereld als gewone consumenten," voegde zij hieraan toe.
"De samenwerking met het MoMA is absoluut één van de hoogtepunten in een jaar dat toch wel heel belangrijk is voor Silestone®. Het ligt namelijk in onze bedoeling om onze aanwezigheid in de V.S. in de nabije toekomst aanzienlijk uit te breiden. Deze educatieve tentoonstelling biedt een overzicht van keukenontwerp in de voorbije decennia en zet ons ertoe aan een opwindende toekomst vol eindeloze ontwerpmogelijkheden in overweging te nemen", besluit Santiago Alfonso.

Informatie betreffende Silestone®
Silestone®, een merk van de Cosentino multinational, is terug te vinden in enkele van de meest unieke gebouwen ter wereld, zoals het hotel Burj Al Arab in Dubaï, het Wembley stadion in Londen, de Carrousel du Louvre in Parijs, de Agbar Toren in Barcelona en het vlaggenschip van Telefónica in Madrid. Het merk is een heuse pionier, in zoverre dat het het eerste Spaanse merk was dat reclame mocht voeren tijdens het grootste sportevenement ter wereld: de Amerikaanse Super Bowl. Begin 2008 werd Silestone® de persoonlijke sponsor van de tweevoudige wereldkampioen Formule 1, Fernando Alonso. Silestone® by Cosentino sponsort ook de Houston Rockets in de NBA en Unión Deportiva Almería, een voetbalploeg uit de Spaanse La Liga.

Silestone® heeft deze sector van de markt volledig gerevolutioneerd en het merk groeide uit tot de onbetwiste wereldleider in kwartsoppervlakken; het enige oppervlak met antibacteriële eigenschappen daarenboven. Vandaag de dag vindt men in 1 op 4 keukens in Spanje een Silestone® oppervlak, terwijl het merk in de Verenigde Staten een marktaandeel van 75% van alle kwartsoppervlakken en 7% van alle keukenwerkbladen vertegenwoordigt.

Een goed advies is goud waard

Alles voor een tevreden klant! Een erkend 5-sterrenspecialist wil u niet slechts een product of dienst verkopen, maar juist een fijne aankoopbeleving garanderen. Hierdoor weet u zeker dat u bij een winkel aanklopt waar de mensen tot het uiterste gaan om u 100% tevreden te stellen.

Vind uw 5-Sterren­specialist
Vind uw 5-Sterren­specialist