Poggenpohl design keukens

120 jaar pionierswerk

Tijdens de beurs 'Küchenmeile A30 2012' viert Poggenpohl dit jaar zijn 120-jarige bestaan en presenteert aan een exclusieve groep handelspartners de nieuwe merkstrategie. Naast nieuwe lay-outs voor advertenties en een vernieuwde website, omvat deze nieuwe merkstrategie ook een nieuw studioconcept voor de presentatie van showroomkeukens.

Toen Friedemir Poggenpohl het bedrijf in 1892 oprichtte, wilde hij 'de keuken beter maken'. In 2012 viert het bedrijf zijn 120-jarige bestaan en is het oudste keukenmerk ter wereld. Gedurende deze tijd heeft het bedrijf belangrijke mijlpalen gezet. Zo presenteerde Poggenpohl in 1950 als eerste keukenproducent de inbouwkeuken. Aangedreven door de innovatieve kracht introduceerde de onderneming in 1960 de eerste massief houten keuken en in 1967 de 'must' voor iedere keuken: het kookeiland.

Poggenpohl biedt zijn klanten momenteel de grootste selectie kleuren en materialen in de geschiedenis van het bedrijf. Hierbij gebruikt Poggenpohl voor de keukens steeds vaker houten fronten die een warme en  hoogwaardige uitstraling hebben. De nieuwe houten fronten zijn verkrijgbaar in noten naturel en kernessen naturel, met en zonder omlijsting. Bijzonder interessant ogen de houten fronten in combinatie met trendy tinten zoals 'bloesemwit', 'polarwit', 'zand', 'kiezelgrijs', 'zandgrijs', 'terra' of 'zwart'. De nieuwe kleurendiversiteit is verkrijgbaar als directe coating, maar ook in verschillende lakoppervlakken.

Met de frontendiversiteit volgt Poggenpohl het nieuwe merkconcept, dat nadrukkelijk gericht is op de sterke punten van het bedrijf. "Wij willen onze 120-jarige traditie, de perfectie van onze producten en de exclusieve service doorgeven aan onze klanten", aldus Lars Völkel. "De klant moet weten dat hij door te kiezen voor een Poggenpohl-keuken de beste keuze heeft gemaakt.“

Handelaren en consumenten kunnen de complete productscala bewonderen in de nieuw ingerichte huistentoonstelling in de vestiging in Herford. De showroom is onderverdeeld in drie gebieden: de keukenstudio met showroomkeukens, het gastronomiegedeelte met bistro- en evenementkeuken en het 'differentiatiebereik'. Hier worden verschillende opties m.b.t. de frontkeuze getoond, een tijdslijn door de geschiedenis met alle mijlpalen uit het 120-jarige bestaan van het bedrijf en talrijke mogelijkheden van productdetails. "Hiermee hebben we alle differentiatiekenmerken van Poggenpohl samengevat", verklaart bedrijfsleider Lars Völkel trots.

Een bijzonder hoogtepunt van de nieuwe showroom is de presentatie van historische stukken als het keukenbuffet uit 1937, de Form 1000 met de voor Poggenpohl bekende 'Zehnerschleif-Lack' uit 1952 en de beroemde bolkeuken van Luigi Colani uit 1970. Poggenpohl toont hiermee voorbeelden van het pionierswerk in het 120-jarige bestaan.

Kijk voor meer informatie op www.poggenpohl.nl.

Een goed advies is goud waard

Alles voor een tevreden klant! Een erkend 5-sterrenspecialist wil u niet slechts een product of dienst verkopen, maar juist een fijne aankoopbeleving garanderen. Hierdoor weet u zeker dat u bij een winkel aanklopt waar de mensen tot het uiterste gaan om u 100% tevreden te stellen.

Vind uw 5-Sterren­specialist
Vind uw 5-Sterren­specialist