Warme zomernachten

Hoe wapen je je ertegen?

Langzaam, maar zeker gaan we weer richting de zomer. Dat betekent langere dagen, lekker weer en warme zomernachten. Deze zomernachten zijn heerlijk om lang te genieten van het mooie weer, maar als je wil gaan slapen is het toch even wat minder prettig. Hoe je je kunt wapenen tegen de warme zomernachten lees je in dit artikel.

Houd de warmte buiten
Het beste kun je alles ramen en deuren van je slaapkamer overdag dichthouden. Daarnaast is het verstandig om als het mogelijk is gebruik te maken van zonneschermen bij de ramen. Zonlicht via het raam zorgt er namelijk voor dat de temperatuur enorm kan oplopen in je slaapkamer. Wanneer het in de avond iets begint af te koelen, kun je alles openzetten op het lekker te laten luchten. Zorg wel voor goede horren, zodat je minder last hebt van muggen en ander ongedierte.

Ventilator
We hebben helaas niet allemaal de luxe van een airco in huis. Maar ook met een ventilator kun je zorgen voor aangenamere temperaturen op een warme zomeravond. Wanneer je hem op tijd aanzet is de meeste warmte uit je slaapkamer verdwenen als jij wilt gaan slapen. Als je voor de ventilator twee flessen met bevroren water zet, wordt er extra koude lucht door je kamer geblazen, waardoor de temperatuur verder wordt verlaagd. Extra voordeel: muggen houden niet van de luchtstroom die de ventilator veroorzaakt.

Maak je bed zomerklaar
Ook je bed speelt een flinke rol in het slaapcomfort tijdens warme avonden. De keuze voor het juiste dekbed, maakt al een enorm verschil. Een comfortabel zomerdekbed ligt namelijk heerlijk licht op je lichaam, zodat het niet voor hevige transpiratie zorgt. Met een koel hoofdkussen houd je ook de hoofd lekker fris, zodat je kunt genieten van een heerlijke nachtrust.

Pak je rust
Het werkt bovendien erg goed om vlak voor je gaat slapen even je rust te pakken. Zo komt je lichaam al in de ontspannende modus en ga je al minder bezweet naar bed. Sporten wordt daarom afgeraden kort voor het slapengaan. Ook alcohol drinken en veel eten is onverstandig kort voor bedtijd. Een koude douche nemen werkt juist averechts. Een warme douche, is misschien wat minder comfortabel, maar werkt vele malen beter. Met een warme douche gaan bloedvaten in de huid namelijk openstaan, waardoor de warmte vanuit je lichaam beter kan worden afgevoerd. Het drinken wat glazen koud water werkt daarentegen juist wel weer goed. Daarmee breng je namelijk verkoeling in je lichaam.

Een goed advies is goud waard

Alles voor een tevreden klant! Een erkend 5-sterrenspecialist wil u niet slechts een product of dienst verkopen, maar juist een fijne aankoopbeleving garanderen. Hierdoor weet u zeker dat u bij een winkel aanklopt waar de mensen tot het uiterste gaan om u 100% tevreden te stellen.

Vind uw 5-Sterren­specialist
Vind uw 5-Sterren­specialist