World Toilet Day

Nadenken over toilet behoeften

Het praten over persoonlijke toiletgewoontes en hygiëne is in Nederland een taboe. Terwijl een openlijk gesprek over onze gewoontes kan bijdragen aan een verbetering van ons persoonlijke comfort. Uit gfk onderzoek, uitgevoerd in opdracht van Geberit – Europees marktleider in sanitair technologie – blijkt 50% van de Nederlanders na het toiletgebruik zichzelf niet altijd 100% schoon te voelen. Terwijl 97% van de ondervraagden aangeeft persoonlijke hygiëne 'heel erg belangrijk' of 'heel belangrijk' te vinden. Zaterdag 19 november 2011 is het 'World Toilet Day'. Deze dag staat in het teken van sanitaire basisbehoeften en hygiëne. Een mooi moment om stil te staan bij onze Hollandse gewoontes, comfort en frisheid op en na het toilet.Persoonlijke hygiëne en welzijn worden steeds belangrijker. Zo ook op het toilet. Het gfk onderzoek toont aan dat 87% comfort tijdens het toiletgebruik belangrijk vindt, 34% stoort zich aan vieze luchtjes op het toilet, 40% heeft weleens remsporen in zijn of haar onderbroek en 32% van de Nederlanders geeft aan soms last te hebben van irritatie rondom de billen. Een veel gebruikte oplossing is het gebruik van vochtige toiletdoekjes. Iets meer dan de helft van de Nederlanders (56%) gebruikt vochtige doekjes op het toilet, met name voor het verkrijgen van een schoner gevoel (67%) en voor meer hygiëne (64%). Vochtige doekjes bevatten derhalve parfum - welke voor irritatie rondom de billen kunnen zorgen - en zijn milieu onvriendelijk - zorgen geregeld voor verstoppingen in het riool vanwege de verminderde afbreekeigenschap.

Geberit sturende kracht achter een culturele omslag
Geberit is Europees marktleider op het gebied van sanitair technologie. 'Het begrijpen van Europese toilet en badkamer gewoontes is belangrijk voor ons', aldus Christian Buhl, Hoofd van Geberit AquaClean. 'Wij denken dat het taboe doorbreken, door te praten over toiletgewoontes, nuttig is om mensen makkelijker met dit persoonlijke onderwerp om te laten gaan. Uiteindelijk zijn we de drijvende kracht achter een culturele omslag door een nieuwe toiletgewoonte te vestigen; jezelf reinigen met water na het gebruik van het toilet'. Geberit AquaClean is een technologisch geavanceerd toilet met geïntegreerde douchefunctie, waarmee het onderlichaam natuurlijk middels warm water wordt gereinigd.

Reinigen met water meer en meer omarmd
Uit hetzelfde onderzoek spreekt twee derde van de Nederlanders (67%) de verwachting uit schoner te zijn na het reinigen met water op het toilet dan bij het gebruik van wc-papier. De helft (53%) kan zich ook voorstellen dit in de toekomst te gaan doen. Eén derde van de Nederlanders is bekend met de wc met douchefunctie. Naast de douchefunctie behoren ook extra eigenschappen tot de mogelijkheden bij de Geberit AquaClean voor meer comfort en hygiëne. Zoals een ladydouche - speciaal voor de intieme hygiëne van de vouw, een pulserende massage douche, een föhn en een afstandsbediening voor het instellen van de waterstraal sterkte en temperatuur.

Een goed advies is goud waard

Alles voor een tevreden klant! Een erkend 5-sterrenspecialist wil u niet slechts een product of dienst verkopen, maar juist een fijne aankoopbeleving garanderen. Hierdoor weet u zeker dat u bij een winkel aanklopt waar de mensen tot het uiterste gaan om u 100% tevreden te stellen.

Vind uw 5-Sterren­specialist
Vind uw 5-Sterren­specialist


Ook interessant om te lezen: