Grohe sanitair

RED DOT DESIGNTEAM VAN 2011

De "red dot: designteam van het jaar" titel is een unieke prijs en een van de meest begeerde awards in de designwereld. Ontwerpers en bedrijven kunnen niets inzenden voor deze prijs maar moeten de aandacht van de jury trekken door voortdurend uitstekende productdesigns te maken en een toekomstgericht beleid te voeren. Dit is de enige manier om een kans te maken op deze uitzonderlijke eer. Dit jaar werd het GROHE designteam onder leiding van Paul Flowers benoemd tot "red dot: designteam van het jaar 2011" en voegt zich daarmee bij een elite krans van beroemde prijswinnaars als Bose, BMW, adidas, Apple, Sony en Audi.



"In deze tijden van globalisatie bevinden bedrijven zich in een fase waarbij ze door externe omstandigheden hun waarde moeten bewijzen", vertelt Prof. Dr. Peter Zec, de initiatiefnemer en CEO van de red dot design award. "En dan zijn er momenten waarop bedrijven hun waarde moeten bewijzen door innovatieve oplossingen te bedenken die niemand -zelfs geen insiders binnen de industrie- had verwacht. In haar rijke bedrijfsgeschiedenis heeft GROHE beide fases doorlopen, maar de designinspanningen van de voorbije vijf jaar hebben het bedrijf in een geheel nieuwe sterke positie geplaatst tegenover de concurrenten. Design is een van de speerpunten en staat hoog op de agenda bij het management van GROHE."

Een sterk ontwerp draagt bij tot een sterk merk
Naast kwaliteit, technologie en duurzaamheid is design een fundamentele pijler van de productfilosofie bij GROHE, Europa's grootste fabrikant van sanitaire kranen en wereldleider in deze industrie. CEO David J. Haines zegt: "Vooral in de laatste jaren is ons bedrijf zich gaan toeleggen op haar uitmuntende design, wat er toe leidde dat de waarde van het merk GROHE aanzienlijk steeg". GROHE biedt tegenwoordig een reeks uiterst esthetische producten en baanbrekende innovaties die de weg blijven banen voor de badkamer- en sanitaire industrie.

Het "red dot instituut voor geavanceerde designstudies" heeft van dichtbij de voortgang gevolgd van het bedrijf in haar evolutie van louter een leider in technologie tot een leider in design. Dit succes wordt in het bijzonder afgemeten aan de talrijke internationale designawards die GROHE oogstte. De opvallendste successen zijn een reeks van vier "red dot: het beste van het beste" awards, waarvan de laatste dit jaar aan het bedrijf werd uitgereikt voor haar digitale collectie. Paul Flowers, vice-algemeen directeur bij Grohe AG, zal op het red dot gala op 4 juli in Essen samen met de "Radius" trofee de prijs krijgen namens het GROHE designteam.

Paul Flowers: "Mijn team en ikzelf geloven dat onze benoeming tot 'red dot: designteam van het jaar' voor de designindustrie het equivalent is van een Oscar. Het winnen van deze prijs betekent dat we met succes onze nieuwe bedrijfsvisie hebben toegepast. We hadden ons voorgenomen om ervaringen te creëren die verder gaan dan het product als zodanig. Kwaliteit, technologie en duurzaamheid zijn fundamentele pijlers die door onze klanten oprecht worden gewaardeerd. Het was echter onze ambitie om de relatie met onze klanten naar een hoger niveau te tillen door hun waardering om te zetten naar een gevoel van liefde voor onze producten. Met onze designs hebben we dit doel bereikt."

Van de Design Studio naar de bestuurskamer
De interne design studio van GROHE is een onderdeel van het Corporate Center van het bedrijf in Düsseldorf en brengt rechtstreeks verslag uit aan David J. Haines, de CEO van Grohe AG. Deze positie in de bedrijfshiërarchie geeft het team veel vrijheid om te innoveren en te experimenteren met nieuwe ideeën. Naast het ontwerpen van producten die wereldwijd op de markt worden gebracht, putten de 17 teamleden ook uit hun diverse culturele achtergronden bij de creatie van designs voor specifieke geografische markten. Waar ter wereld een product ook op de markt wordt gebracht, het draagt altijd de kenmerkende identiteit van GROHE aangezien alle producten zijn gebaseerd op de elementen van het GROHE Design DNA – de ovaal, de ring en de hoek van 7 graden. Daarom zijn de producten, de verpakking en zelfs de "look and feel" van de website onmiskenbaar: GROHE.

Kijk voor meer informatie op www.grohe.nl.

Een goed advies is goud waard

Alles voor een tevreden klant! Een erkend 5-sterrenspecialist wil u niet slechts een product of dienst verkopen, maar juist een fijne aankoopbeleving garanderen. Hierdoor weet u zeker dat u bij een winkel aanklopt waar de mensen tot het uiterste gaan om u 100% tevreden te stellen.

Vind uw 5-Sterren­specialist
Vind uw 5-Sterren­specialist


Ook interessant om te lezen: