Grohe sanitair

Groei ondanks crisis


Grohe AG, het Duitse moederbedrijf van Grohe Nederland, heeft ondanks de financiële crisis goede resultaten geboekt in 2008. De grootste Europese producent van douche- en sanitairoplossingen deed deze mededeling vanuit het hoofdkantoor in Düsseldorf.

De brutowinst van Grohe AG is het afgelopen jaar met meer dan 6 procent gestegen, van 203 miljoen euro in 2007 naar 216 miljoen in 2008. De omzet in 2008 is, ten opzichte van 2007, praktisch onveranderd (1,02 miljard euro in 2007 versus 1,01 miljard in 2008). In Engeland, Spanje en de Verenigde Staten heeft de markt flink te lijden gehad onder de economische crisis. In een aantal andere landen was wel een groei in de omzet te zien; Nederland behaalde een groei van 11%, in het Midden-Oosten was dat zelfs 29%.

Over Grohe
Het Duitse Grohe AG werd in 1911 opgericht en is inmiddels een wereldwijd opererende onderneming. Van de Duitse productie wordt driekwart geëxporteerd. Daarnaast zijn er ook productievestigingen in Portugal, Noord-Amerika en Thailand. Grohe is actief in ruim 130 landen. In 2008 bedroeg de omzet 1,01 miljard euro. In Nederland bestaat Grohe sinds 1973. Het is een volle dochter van Grohe AG. Grohe Nederland is verantwoordelijk voor de marketing, verkoop, logistiek en service van het merk in Nederland. Met het totale productassortiment - dat bestaat uit badkamer- en thermostaatkranen, handdouches en douchesystemen, keukenkranen en installatiesystemen en bedieningsplaten voor het toilet - is Grohe actief op zowel de consumentenmarkt als op de professionele markt.

Kijk voor meer informatie op: www.grohe.nl

Een goed advies is goud waard

Alles voor een tevreden klant! Een erkend 5-sterrenspecialist wil u niet slechts een product of dienst verkopen, maar juist een fijne aankoopbeleving garanderen. Hierdoor weet u zeker dat u bij een winkel aanklopt waar de mensen tot het uiterste gaan om u 100% tevreden te stellen.

Vind uw 5-Sterren­specialist
Vind uw 5-Sterren­specialist


Ook interessant om te lezen: